Read in silence but never in despair
And wish me good luck

Friday, March 23, 2012

Itu ini


 
Maka berkatalah manusia seluruh alam. Teruskan berkata dan berkata.

Perisa luka atau derita kau tidak rasa.

Kau hanya terus berkata

Teruskan, teruskan urusan bibirmu itu,

 teruskan berkata untuk tujuan dirimu.

Biarkan biarkan aku sakit, biarkan aku dihimpit.

 Aku tidak marah, tetapi sudahlah.




Jangan berhenti, teruskan bibirmu meniti.

Biar dia mengesat hati ini

Entah mengapa nada mereka seakan memuji manis

Tapi aku mendengar detakan sinis

Berkatalah, berkatalah manusia seluruh alam

Memang engkau begitu, tiada hak aku mnyatakan apa di hati

Biarkan biarkan aku sendiri

 Menggigit duri



Tidak, aku tidak membenci

Sebagai tanda aku masih mempercayai

 Bahawa satu hari nanti kau akan berhenti.

Teruskan.

Teruskan berkata.







Tetapi kau lupa, hamba ini juga mempunyai hati untuk diratapi.

Biarpun sendiri.




No comments:

Post a Comment